دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۴۲۱۰
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۱

آوای خزر/ پوست صاف و شفاف یکی از خواسته‌های همه افراد در سنین مختلف است؛ اما متاسفانه افزایش سن، نور خورشید، تغذیه نامناسب و آب‌وهوای آلوده پوست را کدر و دچار لک می‌کنند. به همین خاطر بسیاری از افراد به‌دنبال راه‌هایی برای جوان‌سازی پوست و از بین بردن لک‌ها و صورت هستند. لایه‌برداری یکی از روش‌هایی است که به روشن‌تر کردن پوست و رفع لکه‌های صورت کمک می‌کند. در حال حاضر روش‌های جدیدی برای لایه‌برداری به وجود آمده است که بدون وارد کردن آسیب به بافت‌های سالم پوست، مشکلات پوستی را از بین می‌برد. میکرودرم ابریژن یکی از این روش‌ها است که در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی به دست آورده است. آیا میکرودرم ابریژن برای لک صورت موثر است؟ در این مقاله به بررسی میکرودرم برای جوانسازی پوست می‌پردازیم.

بررسی انواع لک صورت

لکه‌های پوستی یکی از رایج‌ترین مشکلاتی است که افراد زیادی درگیر آن هستند. وجود لک‌های پوستی ناشی از جای جوش، کک و مک و لکه‌های قهوه‌ای معمولا یکی از مهم‌ترین دلایل مراجعه افراد به کلینیک‌های تخصصی پوست و مو است. انواع لک صورت را می‌توانیم به دسته‌های زیر تقسیم‌بندی کنیم:

لک حاملگی

بسیاری از زنان بعد از حاملگی و به‌دلیل بروز تغییرات هورمونی دچار لک‌های قهوه‌ای در قسمت‌های مختلف صورت و بدن خود می‌شوند.

لک ناشی از آفتاب

اشعه نور خورشید باعث تحریک تولید و انتشار ملانین در پوست می‌شود. با افزایش ملانین پوست، لکه‌های قهوه‌ای روی نواحی مختلف صورت مثل گونه و پیشانی به وجود می‌آیند.

لکه‌های ناشی از التهاب

التهاب‌های پوستی مانند حساسیت و اگزما باعث بروز لکه‌های تیره در قسمت‌هایی مانند جای جوش، جای زخم و سوختگی‌های پوستی می‌شوند.

کک و مک

کک و مک معمولا به‌صورت نقطه‌های ریز قهوه‌ای روی پوست بینی و گونه‌ها ظاهر می‌شود. ظهور کک و مک‌ها در فصل تابستان بیشتر از سایر زمان‌ها است.

آیا میکرودرم برای لک صورت موثر است؟

میکرودرم صورت یکی از بهترین و ایمن‌ترین روش‌ها برای از بین بردن انواع لک‌های صورت است. در حال حاضر از این روش غیرتهاجمی و غیرشیمیایی برای لایه‌برداری از پوست و بهبود ظاهر پوست استفاده می‌شود. با استفاده از روش میکرودرم، سلول‌های مرده پوست از بین می‌روند تا سلول‌های جدید نمایان شوند. کلینیک صدف در پاسخ به سوال آیا میکرودرم ابریژن برای لک صورت موثر است، چنین می‌گوید:

«تماس مستقیم پوست صورت با اشعه نور خورشید می‌تواند فرآیند پیری در فرد را تسریع کند. اشعه آفتاب می‌تواند باعث سوختگی شدید و ایجاد لک روی پوست صورت شود. میکرودرم صورت یکی از روش‌های درمانی است که با استفاده از آن می‌توان علاوه بر جوانسازی پوست صورت به ترمیم بخش‌های آسیب دیده هم کمک کرد. در واقع ترمیم بافت‌های آسیب دیده ناشی از آفتاب سوختگی و لایه برداری پوست صورت می‌تواند یکی از کاربردهای اصلی میکرودرم صورت باشد

تعداد جلسات لازم میکرودرم برای از بین بردن لک صورت

تعداد جلسات لازم برای از بین بردن کامل لک صورت با میکرودرم به عوامل مختلفی مانند نوع و رنگ پوست فرد، میزان تیرگی لک‌ها و انجام مراقبت‌های پوستی بستگی دارد. قرار گرفتن در نور آفتاب و مراقبت نکردن صحیح از پوست، روند درمان را طولانی‌تر کرده و میکرودرم را بی‌حاصل می‌کنند. جلسه‌های درمان با میکرودرم را می‌توانید بسته به نوع پوست و هدف درمان، به‌صورت هفتگی، هر دو هفته یک بار یا ماهانه انجام دهید.

مراقبت های بعد از میکرودرم لک صورت

نتیجه از بین بردن لک صورت با میکرودرم ابریژن دائمی نیست. چراکه با افزایش سن و قرار گرفتن در معرض نور خورشید، پوست صورت همواره مستعد ایجاد لک است. از طرفی میکرودرم می‌تواند با عوارض خفیفی مانند آفتاب‌سوختگی، تورم، کبودی، قرمزی پوست، احساس سوزش و خارش همراه باشد. بنابراین یک اصل مهم برای رسیدن به نتیجه مطلوب، انجام مراقبت‌های لازم بعد از میکرودرم صورت است. از جمله دستورالعمل‌های مراقبتی بعد از جلسه درمان با میکرودرم ابریژن می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • پوست خود را مرطوب نگه دارید و هرروز از کرم‌های مرطوب‌کننده استفاده کنید.

  • تا چند روز بعد از درمان از قرار گرفتن در معرض نور خورشید جلوگیری کرده و از کرم ضدآفتاب استفاده کنید.

  • از انجام فعالیت‌های سنگین و رفتن به مکان‌هایی که باعث تعریق می‌شوند، خودداری کنید.

  • با نوشیدن آب به مقدار کافی و مصرف میوه و سبزیجات، بدن خود را هیدرانه نگه دارید.

  • در صورت پوسته پوسته شدن سطح پوست، از خاراندن و کندن پوسته‌های خودداری کنید.

  • تا سه روز بعد از درمان با میکرودرم، از کمپرس سرد و کرم‌های ضدالتهاب برای کاهش ورم استفاده کنید.

  • برای تمیز کردن سطح پوست از پاک‌کننده‌های غیرالکلی استفاده کنید.

کلام آخر

در این مقاله به بررسی کاربردها و مراقبت‌های بعد از میکرودرم پرداختیم و به سوال میکرودرم ابریژن برای لک صورت موثر است پاسه دادیم. میکرودرم ابریژن یکی از جدیدترین روش‌های جوانسازی پوست و لایه‌برداری است که عوارض بسیار کم و نتیجه رضایت‌بخشی دارد. این روش را می‌توانید با تهیه دستگاه میکرودرم در خانه انجام دهید؛ اما برای استفاده از دستگاه‌های خانگی توصیه می‌شود حتما با یک پزشک متخصص مشورت کرده و از او نظر بخواهید. بسیاری از افراد با ظهور چین‌وچروک‌های ناشی از افزایش سن، جلسات میکرودرم را شروع می‌کنند. این کار باعث می‌شود تا لکه‌های باقی مانده از جای جوش و زخم هم از بین برود.

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: